domingo, 18 de enero de 2009

La meva 1a Triatló (Platja D'Aro)

Dissabte 27 de setembre de 2008, 15h30 de la tarda, no ser encara com però em trobo prepara't per llençar-me a l'aigua i començar la meva 1a triatló. La veritat és que sempre m'ha cridat l'atenció aquest esport, m'agrada nedar, m'agrada anar amb bici i áquest darrer any no he parat de córrer, doncs estic preparant unes oposicions al cos de bombers i m'he hagut de preparar la course navette.
La idea va sorgir un dia parlant amb un amic, en Toni (ell com que ja és bomber, doncs té força temps per poder tenir idees com aquesta jeje), parlant un dia ens va passar pel cap poder fer una triatló... i dit i fet... 1 setmana després m'apuntava a la de Platja d'Aro. En Toni en aquesta ocasió no ha pugut participar però de ben segur que a la propera l'enganyaré perque s'apunti.
Doncs com anava dient, em trobo a les 16h que donen la sortida per tirar-nos a l'aigua, era la 2a sortida, de la gent no federada i dones federades, erem crec que aproximadament unes 100 persones...el mar estava fatal, unes onades de 3-4 metres minim, no era el millor estat de la mar per ser la meva primera vegada, però que carai... 3-2-1-pip i comença la cursa, tothom cagant llets cap a l'aigua, a encarar aquelles primeres onades.... vaig començar molt bé, de camí cap a la primera boya anava dels primers, gir a la dreta i a seguir nedant fins a la 2a boya que estava bastant lluny, en aquest tram vaig haver de parar 4-5 vegades a treurem l'aigua de les ulleres, suposo que és normal, entre cops, onades que t'empasses, i gent que neda de "nassos" doncs vaig encarar el gir de la 2a boya una mica petadet però en una més que digna posició... al final vaig sortir de l'aigua del 15-20 primers.
Acabada la natació vaig ràpidament a fer la meva primera transició, mira que havia repassat ple de vegades el que havia de fer per perdre el menys temps possible, doncs bé pitjor crec que no es podia fer, vaig perdre 3-4minuts, entre que quan surts de l'aigua vas mig marejat, que el banyador d'una peça no baixa, que el casco no enganxa, .... en fi un desastre.... però al final surto amb la bicicleta a rodar les 4 voltes al circuit.
La bicicleta va ser possiblement el que més se'm va atregantar més, portava 7 anys sense tocar una bici de carretera, doncs sempre surto amb BTT, i la veritat es que quan es tractava de rodar ho notava molt, però vam acabar dignament.
Arribo a la transició de bicicleta a correr... i un altre desastre. Tenia una llagueta al peu i m'havia preparat junt a les bambes els mitjos i unes tirites, doncs ni les vaig veure, anava tant accelerat que ni me'n vaig enrecordar... ara a la que portava 15 metres ja m'estava enrecordant de dolor... però en fi vaig sortir i com que em trobava be físicament vaig voler començar des dels primers metres a posar un ritme alt per a la cursa.... greu Error!!!, a la que portava uns 300 metres se'n van quedar "clavats" els isquios.... vaig haver de parar almenys 2 minuts a estirar doncs en aquells moments pensava que no podria seguir... però com que sóc així de tossudet, vaig estirar i em vaig dir a mi mateix, relaxa't comença suau i íntenta acabar com sigui, és la teva 1a triatló i no abandonaràs ni di conya!, a més tenia a tota la meva familia mirant i animant-me, especialment el meu nebot que era la primera vegada que em veia competir en algo, així que no podia retirar-me de cap de les maneres. Així que després d'estirar vaig començar a correr suau i a poc a poc vaig anar notant que podia pujar el ritme... al final vaig acabar apretant i tot.
Vaig arribar a la meta amb 1h 20minuts, jo crec que si hagués fet millor les transicions i no hagués hagut d'estirar 2-3 minutets, l'hagués pugut acabar amb 1h13m aproximadament, però clar haurem d'anar agafant experiència.

Lo important és que m'ho vaig passar GENIAL!





No hay comentarios: